Leverans av vara
Vid leverans måste betalningen, vara Minicrosser AB till handa senast det datum som står på din orderbekräftelse. Du som kund är ansvarig för att kontrollera din orderbekräftelse så att våra kontaktuppgifter till dig är korrekta inför leverans. Vid leverans, eller i samband med eventuell leveransförsening meddelar transportör/Minicrosser AB dig detta genom dina kontaktuppgifter. Om dina kontaktuppgifter inte stämmer, kan transportör/Minicrosser AB inte säkerställa leveransens genomförande.
Ditt ansvar som kund vid leverans är att:
Säkerställa att du kan ta emot leveransen när den anländer. Även om du låter någon annan ta emot din leverans är det fortfarande du som ansvarar för att uppfylla villkoren i detta dokument eftersom det är du som ingått avtalet.
Observera att ansvaret för varorna övergår till dig som köpare vid avlämnandet.
Postpaket
När din beställning anlänt till valt ombud skickas ett sms eller en avi till dig. Om du väljer att inte hämta ut ditt paket återbetalas inte fraktkostnaden till dig.
Returnering av varor
Ångerrätt i 14 dagar vid distansköp
Vid beställning på telefon har du som kund (konsument) ångerrätt i 14 dagar enligt lag. Tiden räknas från den dag då du tog emot varan. För att kunna nyttja ångerrätten behöver du påtala att du har ångrat dig inom denna tidsperiod och meddelat Minicrosser AB detta.
Återbetalning av det returnerade varuvärdet sker snarast och senast 14 dagar från det att varan har returnerats eller från den dag då du visar att du har returnerat varan. Tänk på att om du har hanterat varan i större utsträckning än nödvändigt innan returnering så kan återbetalningen till dig bli reducerad med mellanskillnaden mellan vad du köpte varan för och vad Minicrosser AB bedömer sig kunna sälja den för. Använd gärna vår ångerblankett för ditt ärende. Du hittar den längst ner på denna sida.
Reklamation
Om en produkt som du har köpt visar sig vara felaktig enligt konsumentköplagstiftningen har du möjlighet att reklamera produkten. Vi är tacksamma om du tar kontakt med Minicrosser AB kundservice så snart du upptäcker felet. Vid reklamation ska alltid produkten returneras till Minicrosser AB om inget annat överenskommits. Returen ska vara oss tillhanda så snart som möjligt efter att du upptäckt att det är fel på varan. Tänk på att emballera varan väl, då du bär ansvaret för transporten till oss. Om Minicrosser AB har motsatt sig ditt krav kan du som konsument ha rätt att få tvisten prövad av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
Öppet köp i 30 dagar
Vi har öppet köp i 30 dagar som en extra hjälp till dig om du skulle ångra dig eller om det inte riktigt blev som du tänkt dig. Öppet köp ger dig pengarna tillbaka om du returnerar en oanvänd produkt. Detta gäller allt utom kundunikt anpassade produkter.
Kostnad för returer
Återbetalning av varuvärdet till dig vid retur sker på likadant sätt som betalningen vid köpet, om inget annat har överenskommits. Om du vill returnera ditt köp eller om du inte tagit emot din leverans, debiterar Minicrosser AB dig för returfrakten. Detta gäller även postpaket som inte hämtats ut. Även vid nyttjande av ångerrätten står du som kund (konsument) för returfraktkostnaden. Behöver du hjälp med din returfrakt kontakta Minicrosser AB kundtjänst.
Kontaktuppgifter till Minicrosser AB kundservice:
Telefon: 0303-24 5200
E-post: info@minicrosser.se
Adress: Minicrosser AB, Bultgatan 28, 442 40 Kungälv